Szuścik Urszula
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(3)
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
E-booki
(3)
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(665)
Kochanowski Jan
(490)
Szuścik Urszula
(-)
Konopnicka Maria
(425)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(364)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Steel Danielle (1947- )
(279)
Trzeciak Weronika
(262)
Roberts Nora (1950- )
(259)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(254)
Fabianowska Małgorzata
(253)
Prus Bolesław (1847-1912)
(252)
Krasicki Ignacy
(251)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(235)
Słowacki Juliusz
(233)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(226)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(220)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(216)
Goliński Zbigniew
(201)
Christie Agatha (1890-1976)
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(186)
Mickiewicz Adam
(183)
Zarawska Patrycja (1970- )
(183)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(182)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Szulc Andrzej
(166)
Zimnicka Iwona (1963- )
(164)
Jachowicz Stanisław
(161)
King Stephen (1947- )
(161)
Praca zbiorowa
(159)
Shakespeare William (1564-1616)
(156)
Kraszewski Józef Ignacy
(153)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(148)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(142)
Tuwim Julian (1894-1953)
(141)
Baudelaire Charles
(140)
Drewnowski Jacek (1974- )
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Prus Bolesław
(138)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(135)
Mazan Maciejka
(135)
Popławska Anna (filolożka)
(135)
Beaumont Émilie (1948- )
(134)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(133)
Rolando Bianka
(131)
Lange Antoni
(126)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(125)
Masterton Graham (1946- )
(122)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(121)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(121)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(121)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(118)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(117)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(117)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(116)
Kraśko Jan (1954- )
(115)
Ochab Janusz (1971- )
(113)
Fabisińska Liliana (1971- )
(112)
Lenartowicz Teofil
(112)
Sandemo Margit (1924-2018)
(112)
Marlier Marcel (1930-2011)
(110)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(107)
Mróz Remigiusz (1987- )
(107)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Mortka Marcin (1976- )
(105)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(104)
Naczyńska Zuzanna
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Włodarczyk Barbara
(102)
Coben Harlan (1962- )
(101)
Napierski Stefan
(101)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(99)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(98)
Krentz Jayne Ann (1948- )
(98)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(98)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(97)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Disney Walt (1901-1966)
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Grisham John (1955- )
(94)
Spirydowicz Ewa
(94)
Siesicka Krystyna (1928-2015)
(93)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(92)
May Karl (1842-1912)
(92)
Kozak Jolanta (1951- )
(91)
Sparks Nicholas (1965- )
(91)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(90)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
słowacki
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 WD [wyp. dorośli] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 WD [wyp. dorośli] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji przedstawiono założenia, badania i ich wynik nad bazgrotą dzieci 2, 3-letnich. Celem badań była próba wyjaśnienia genezy bazgroty dziecięcej i jej przemiany przez stymulację percepcji wzrokowej. Bazgrotę dziecięcą można traktować jako rodzaj specyficznego doświadczenia dziecka. Najbardziej właściwe dla tej fazy rozwoju ekspresji plastycznej dziecka jest spojrzenie na tę aktywność poprzez dynamikę kształtowania się doświadczenia dziecka w toku przeprowadzonego przeze Autorkę eksperymentu. Praca składa się z trzech głównych rozdziałów i trzech obszernych aneksów. Zagadnienie bazgroty w rozwoju ekspresji plastycznej dziecka zostało omówione w pierwszym rozdziale pracy, odnosząc się do koncepcji rozwoju twórczości plastycznej i percepcji wzrokowej szczególnie Rudolfa Arnheima i Victora Lowenfelda oraz innych badaczy. Opisano również rozwój wartości wizualno-plastycznych w bazgrocie dziecięcej, jak: linię, plamę barwną, koło i bryłę. Bazgrota dziecięca była inspiracją dla wielu artystów, dlatego omówiono ten wątek w tym rozdziale. Szukając odpowiedzi na te problemy Autorka zestawiła wybrane przykłady bazgrot dziecięcych i dzieł sztuki. W rozdziale drugim pracy przedstawiono założenia badań, problemy badawcze, przyjęte hipotezy, charakterystykę grupy, procedurę badań, zmienne i wskaźniki. Do ich weryfikacji Autorka przyjęła metodę eksperymentu naturalnego pedagogicznego, technikę grup równoległych. Badania przeprowadzono w dwóch grupach eksperymentalnych i dwóch grupach kontrolnych w grupie dzieci przedszkolnych 2 i 3-letnich. W ramach badań przeprowadzono 15 ćwiczeń eksperymentalnych z dziećmi w oparciu o jakości wizualno-plastyczne (wzory percepcyjne). W rozdziale trzecim pracy została przedstawiona analiza ilościowa i jakościowa wyników badań, której materiał prezentuje Aneks 1 (analiza ilościowa), Aneks 2 (analiza jakościowa) i Aneks 3 ilustruje wyniki badań – prace plastyczne dzieci z przeprowadzonego eksperymentu. Całość pracy zamykają wnioski z badań jak i wnioski dla praktyki pedagogicznej. Praca jest skierowana do nauczycieli, rodziców, opiekunów, artystów i osób zainteresowanych najwcześniejszym rozwojem twórczości plastycznej dziecka, jakim jest bazgrota i jej znaczenia dla dalszego rozwoju twórczości plastycznej dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji. W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom 6 Almanachu na temat Miejsce jako wartość kulturowa prezentuje rozważania pedagogiczne, kulturalne, społeczne nad zagadnieniem miejsca i jego wymiaru symbolicznego, kulturalnego i społecznego. W części recenzje omówiono publikację Józefy Bałachowicz, Ireny Adamek (red. naukowa), Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2017, s. 264. Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom 6) jest skierowany do teoretyków i praktyków aksjologii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych wychowawczymi i kulturalnymi aspektami pedagogiki. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, animatorów kultury. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji i badań nad wartościami symbolicznymi, kulturowymi i społecznymi miejsca w naszym życiu indywidualnym oraz zbiorowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej